Baleseti bejelentő

Tóth Ferenc | 2019.01.15. | Olvasási idő: 6 perc


Balesetet szenvedett, és sehol egy baleseti bejelentő? Van más megoldás!

Friss hír, hogy a CEA (Comité Européen des Assurances, magyarul Európai Biztosítók Bizottsága) nyomtatványa alapján készített „kék-sárga” baleseti bejelentő 2019. január elejétől digitálisan is elérhetővé vált – jelentette be a MABISZ.

Ezzel lehetőséget teremtenek arra, hogy az E-kárbejelentő névre hallgató okostelefonos applikáción keresztül kitölthető és aláírható(!) legyen a baleseti bejelentő.

Nem kell hozzá más, csak egy (vagy kettő) okostelefon - amely manapság már szinte mindenkinél megtalálható -, valamint az alkalmazás használatához szükséges internet-hozzáférés.

Fontos, hogy az applikáció megjelenése nem azt jelenti, hogy a papíralapú baleseti bejelentő megszűnik, hanem a XXI. század innovációjának köszönhetően egy egyszerűbb és gyorsabb csatornán keresztül jelenthető be a káresemény.

Baleseti bejelentő

Gondoljon bele, ha a régi papíralapú nyomtatvány kitöltésekor előforduló akadályok megszűnnek - például időjárási viszonyok, olvashatatlan írás: világossá válik, hogy mennyivel egyszerűbb lehet a digitálisan benyújtott adatokat a biztosítónak feldolgozni.

A MABISZ közlése szerint a 2019-ben megjelenő applikáció a kitöltött nyomtatványokat képes lesz automatikusan elküldeni az érintetteknek (felek+biztosítók). Feldolgozás után a biztosítók veszik fel a kapcsolatot a felekkel, így a baleseti bejelentő kitöltése után csak várni kell a biztosító megkeresésére.

Honnan tudja letölteni a MABISZ E-kárbejelentő applikációját?

iPhone készülékre ide kattintva, Android operációs rendszerrel rendelkező telefonra pedig ide kattintva tudja letölteni az E-kárbejelentő alkalmazást.

Baleseti bejelentő
Forrás: Index.hu

Hogyan használja az alkalmazást?

  1. A MABISZ applikációjában a kárbejelentés pár jó tanáccsal kezdődik, majd lehetősége van a másik fél telefonjához kapcsolódni (ki-ki a maga részét tölti ki).
  2. Adott egy okostelefon (továbbiakban: “A” jelű jármű), amelyhez PIN kód segítségével csatlakozik egy másik okostelefon (továbbiakban: “B” jelű jármű).
  3. A “B” jelű járműnek kitöltési lehetőségei korlátozottak. (A korlátozás számomra furcsa)
  4. Fentiekre tekintettel figyelmesen olvassuk el a másik telefonján megadott adatokat is.
  5. Kitöltést követően a program elküldi a felek biztosítójának a kitöltött kárbejelentő lapot, és kezdetét veszi a kárrendezés.

Az alkalmazás használatával több információt talál az ekar.hu weboldalon. 

Papíralapú baleseti bejelentő beszerzése

A már megszokott baleseti bejelentőt papír-írószer boltban vagy bármely biztosítónál beszerezheti. 3 példányból áll, amelyből egy-egy kitöltött aláírt példány a feleké, egy kitöltött aláírt példány a károkozó biztosító részére készül.

Bejelentési kötelezettség a károkozó és a károsult részéről

A károkozónak bejelentési kötelezettsége van kötelező gépjármű felelősségbiztosítója felé 8 napon belül, viszont ez amolyan biztosíték, amelyhez semmiféle joghatás nem fűződik. Amennyiben rendelkezik CASCO biztosítással és úgy dönt, hogy saját kárát a CASCO biztosítása terhére szeretné elhárítani úgy természetesen értesítenie kell, de csak a CASCO biztosítóját.

Alapvetően bejelentési kötelezettsége a károsultnak van - a káreseménytől számított 30 nap áll rendelkezésére a kárát jelenteni a károkozó biztosítója felé -, aki korábban a papíralapú nyomtatvánnyal a kezében - ma már telefonon, vagy akár e-mailben - felkereste a károkozó biztosítóját, majd ott a „kék-sárga” baleseti bejelentőt leadva kezdetét vehette a kárrendezés. Ez a lépés az applikáció segítségével megszűnik.

Külföldön történt a baleset? Ebben az esetben segíthet az E-kárbejelentő?

Külföldi balesetnél, ahol Ön a károsult és külföldi a károkozó a MABISZ által készített applikáció használata véleményem szerint hanyagolandó, ugyanis a program az elkészített baleseti bejelentő lapot elküldi a biztosítóknak, külföldi károkozó esetén akár az okozó biztosítójának magyar levelező partnerének.

Ez Ön számára hátrányos, mivel a magyar levelezőpartner, amikor kiszámítja a kár helyreállításának költségét azokat a magyar díjakra szabja, valamint a 4 évesnél idősebb gépjárművekre amortizációt is számolni.

Találkoztam olyan kárüggyel, ahol a biztosító a 4 évesnél fiatalabb gépjárműre is számított amortizációt. Külföldön az amortizáció számítása nem elterjedt, valamint a helyreállítási költség is magasabb, így a nagyobb összegek behajtásával nagyobb esélyünk van a teljes kár megtérítésére.

Az amortizáció példával

Vegyünk egy 10 éves Volkswagen Passat típusú személygépkocsit. Oldalról belehajtanak, és az első ajtó cserére szorul.

Itt valószínű új gyári alkatrésszel pótolja a szerviz a sérült elemet, amely a baleset előtti értékhez képest növelni fogja a gépjármű értékét. Így a biztosító kitalálta az amortizáció számítását, ahol a gyári alkatrész árába bele számolja az önrészt. Számítási szorzóját a gépjármű életkora adja, tehát minél idősebb a gépjármű annál nagyobb lesz az önrész.

Új gyári alkatrész értéke: 100.000 Ft
Festés fényezés: 50.000 Ft
Összesen: 150.000 Ft

Az amortizáció az életkorra tekintettel például 40%, tehát a biztosító az alkatrész helyreállítási költségének 60%-át fogja téríteni, tehát 90.000 forintot.

A biztosítók szeretettel használják az amortizációt a munkadíjra, festés fényezés díjára is, amely szabálytalan, hiszen ha belegondolunk, a szerelési díj akkor is keletkezett volna, ha 10 éves alkatrészt szerelnek a gépjárműbe, valamint egy új gyári alkatrészen se szín se fényezés.

Személyi sérüléses balesete történt külföldön vagy belföldön?

Ebben az esetben bízza meg a Balesetem.hu-t, a lehető legmagasabb összegű sérelemdíj megszerzésére. Mi közvetlenül a külföldi biztosítót, vagy annak külföldi levelezőpartnerét fogjuk megkeresni a nemzetközi Zöldkártya Egyezmény helyébe lépett Belső Szabályzat alapján: a baleset helye szerinti törvények figyelembevételével kérjük a megfelelő összegű kártérítés megfizetését a vétlen sérültek számára.

Lépjen velünk kapcsolatba még ma!







Köszönöm, hogy elolvasta!

Tóth Ferenc

Végrehajtástól kezdve a kárügyintézésig számos területen dolgoztam jogi asszisztensként 2012 óta. Küldetésem, hogy a közlekedési balesetben megsérült személyek tisztában legyenek lehetőségeikkel a kárrendezés során.

Tóth Ferenc







Ha kéri, akkor a kapcsolatfelvételtől a kártérítés kifizetéséig találkozásmentes ügyintézést végzünk.







Megértettem és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót.



Ügyfeleink írták

Balesetem.hu ügyfélvélemény Szandai Jánostól

„Szakmailag felkészült, ügyfélcentrikus csapat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nem fog csalódni bennük. Az ügyem sikerrel zárult.” – Macicas Erzsébet

„Szakmailag felkészült, ügyfélcentrikus csapat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nem fog csalódni bennük. Az ügyem sikerrel zárult.” – Macicas Erzsébet

„Szakmailag felkészült, ügyfélcentrikus csapat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nem fog csalódni bennük. Az ügyem sikerrel zárult.” – Macicas Erzsébet

Balesetem.hu ügyfélvélemény Deák Dávid Gábortól

„Vírus időszakban teljesen érintkezésmentesen sikerült együttműködnünk. Örülök hogy a Balesetem.hu-t választottam.” – Deák Dávid Gábor

„Vírus időszakban teljesen érintkezésmentesen sikerült együttműködnünk. Örülök hogy a Balesetem.hu-t választottam.” – Deák Dávid Gábor

„Vírus időszakban teljesen érintkezésmentesen sikerült együttműködnünk. Örülök hogy a Balesetem.hu-t választottam.” – Deák Dávid Gábor

Kavaleczné Nagy Erika

„Minden Sorstársunknak ajánlom a Balesetem.hu csapatát, aki megbízható, célorientált, motivált, együttműködő, sikeres emberekre szeretné bízni problémája megoldását.” – Kavaleczné Nagy Erika

„Minden Sorstársunknak ajánlom a Balesetem.hu csapatát, aki megbízható, célorientált, motivált, együttműködő, sikeres emberekre szeretné bízni problémája megoldását.” – Kavaleczné Nagy Erika

„Minden Sorstársunknak ajánlom a Balesetem.hu csapatát, aki megbízható, célorientált, motivált, együttműködő, sikeres emberekre szeretné bízni problémája megoldását.” – Kavaleczné Nagy Erika

Balesetem.hu ügyfélvélemény Szandai Jánostól

„Nyugodtan tudom mindenkinek ajánlani, minden úgy történt, ahogy telefonon vagy az email fiókon keresztül megbeszélésre került.” – Szandai János

„Nyugodtan tudom mindenkinek ajánlani, minden úgy történt, ahogy telefonon vagy az email fiókon keresztül megbeszélésre került.” – Szandai János

„Nyugodtan tudom mindenkinek ajánlani, minden úgy történt, ahogy telefonon vagy az email fiókon keresztül megbeszélésre került.” – Szandai János

Balesetem.hu ügyfélvélemény Dékány Istvántól

„Ennél az irodánál nincs az, hogy talán, esetleg vagy nem tudom.” – Dékány István

„Ennél az irodánál nincs az, hogy talán, esetleg vagy nem tudom.” – Dékány István

„Ennél az irodánál nincs az, hogy talán, esetleg vagy nem tudom.” – Dékány István

Kavalecz Attila

„Nyugodt szívvel ajánlom a Balesetem.hu csapatát.” – Kavalecz Attila

„Nyugodt szívvel ajánlom a Balesetem.hu csapatát.” – Kavalecz Attila

„Nyugodt szívvel ajánlom a Balesetem.hu csapatát.” – Kavalecz Attila

Gulácsy Zoltánné

„Ne gondolkozzon, bízza a kárügyintézést szakemberekre mert biztosan több pénzhez jut.” – Gulácsy Zoltánné

„Ne gondolkozzon, bízza a kárügyintézést szakemberekre mert biztosan több pénzhez jut.” – Gulácsy Zoltánné

„Ne gondolkozzon, bízza a kárügyintézést szakemberekre mert biztosan több pénzhez jut.” – Gulácsy Zoltánné

Baranyai Lászlóné

„A határidők és a megbeszéltek pontos betartásával, folyamatos tájékoztatással és kellő odafigyeléssel követték végig az ügyem menetét.” – Baranyai Lászlóné

„A határidők és a megbeszéltek pontos betartásával, folyamatos tájékoztatással és kellő odafigyeléssel követték végig az ügyem menetét.” – Baranyai Lászlóné

„A határidők és a megbeszéltek pontos betartásával, folyamatos tájékoztatással és kellő odafigyeléssel követték végig az ügyem menetét.” – Baranyai Lászlóné

Döme Ernőné

„Minden kérdésre érthető választ kaptunk, minden a megbeszélt módon történt az egész ügy lezárásáig.” – Faragó Sándorné

„Minden kérdésre érthető választ kaptunk, minden a megbeszélt módon történt az egész ügy lezárásáig.” – Faragó Sándorné

„Minden kérdésre érthető választ kaptunk, minden a megbeszélt módon történt az egész ügy lezárásáig.” – Faragó Sándorné

Balesetem.hu ügyfélvélemény Hanis Istvánnétól

„Hozzáértő ügyintézők, türelmes foglalkozás-kapcsolattartás a megbízóival.” – Hanis Istvánné

„Hozzáértő ügyintézők, türelmes foglalkozás-kapcsolattartás a megbízóival.” – Hanis Istvánné

„Hozzáértő ügyintézők, türelmes foglalkozás-kapcsolattartás a megbízóival.” – Hanis Istvánné

Farkas Lászlóné

„Fájós lábbal nem nekünk kell rohangálni az ügyeket intézni.” – Farkas Lászlóné

„Fájós lábbal nem nekünk kell rohangálni az ügyeket intézni.” – Farkas Lászlóné

„Fájós lábbal nem nekünk kell rohangálni az ügyeket intézni.” – Farkas Lászlóné

Domokos Pálné

„Mindent megtettek annak érdekéden, hogy az ügy sikeresen záruljon! Köszönöm!.” – Domokos Pálné

„Mindent megtettek annak érdekéden, hogy az ügy sikeresen záruljon! Köszönöm!.” – Domokos Pálné

„Mindent megtettek annak érdekéden, hogy az ügy sikeresen záruljon! Köszönöm!.” – Domokos Pálné

Slider

Még több vélemény







Balesetem.hu a médiában


Google értékelés

Baleseti bejelentő

Átl. értékelés: 5
Értékelte: 5




Baleseti kártérítésBlogBaleseti bejelentő